vandrandepinnar del 2

hahaha jag tror jag dör!
Jag skickade ett mail till hon uppfördaren av vandrandepinnar för skojsskull o frågade hur man skötte dom osv.
måste åxå tillägga att det e härligt med personer som går in för sina djur fast det bara e ett par pinnar, men man märker verkligen av svaret hon skickat att hon tar detta väldigt seriöst.
Det e säkert ingen annan som tycker detta e speciellt roligt, men det tycker jag o tror att Hanna me kommer att tycka det, så Hanna om du läser detta lämna då en komentar :D

Här kommer svaret


Man kan ha dem i nästa vad som helst. Det viktiga är vara att det är rikligt
med hål i locket så att dem får luft men inte för stora så att dem kan
rymma.
Det är väldigt viktigt att den inte är för låg i tak heller för dem går upp
för väggarna när dem ömsar skin och då får det inte vara för lågt. Det ska
vara minst 20cm högt.
Man brukar rekommendera att man har dem i något som är minst 20x20cm.
Det finns jätte bra terrarium i plast som man kan köpa i djuraffären att ha
dem i.
Det har jag.
Men det går också bra med en stor glasburk.
Man får ha lite fantasi.
Man matar dem varannan dag med lite sallad, gurka eller blad från olika
fruktträd. Om man ger dom sallad är det viktigt att man sköljer noga så att
eventuella gifter försvinner.
Man ska även spruta lite vatten på väggarna varannan dag med en vanlig
vattenspruta.
Det kan man köpa i blomsteraffärer, IKEA eller vissa mataffärer.
I botten av buren har man antingen sand, jord eller tidningspapper.
Man städar buren ungefär varannan vecka. Man ser när det börjar bli
smutsigt.
Vandrande pinnar är ett väldigt lätt skött djur och bra för bland annat
nybörjare. Dem kan inte bitas för dem har inga tänder så man behöver inte
vara rädd. Dem är väldigt sälskapliga så man ska helst ha minst två stycken
tillsammans.
Dem blir ungefär 2 år.

Dem är så söta

MVH Sara

Är det inte för härligt med människor som verkligen går in för sina djur?
själv älskar jag djur överallt annat, men vet ifan om vandrandepinnar tillhör
min uppfattning av djur, men alla djur e lika mkt värda vare sig det e hundar eller
levande pinnar!

så jag säger bara GO FOR IT SARA!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vill du ha en? Hehe

2009-01-15 @ 08:46:17
URL: http://midothal.blogg.se/
Postat av: jenny

Neee fy vet du vad! Tänkte du skulle få en ;) hahaha

2009-01-15 @ 11:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0