nätmobbning

Det står skriverier lite här och var i tidningar om nätmobbning.
Jag har funderat en del på detta!

I alla tider har folk tyvärr mobbats, i skolan, på jobbet, i hemmet osv.
det finns massa olika former på mobbning, och det e oacceptabelt att mobba ngn.
man kan inte hjälpa vilka familjeförhållanden man kommer från, vilken nationalitet man har, vad man har för värderingar eller hur man fungerar som människa, alla e vi olika o tur är väll det.

Men nu har vi nätet, där man kan göra hur mkt som helst o komma undan.
O varför inte mobba folk på nätet, sprida ut skit om andra, lägga upp privata bilder på sitt ex som hämnd ex.
O jag undrar hur fan detta får förekomma?? förstår att det e jätte svårt att komma åt dessa personer som gör så här,
Men det måste finnas ngn lösning på detta, har läst att det finns de som tagit livet av sig tackvare denna närmobbning.

Personerna som gör detta måste antagligen inte tänka på hur det kan komma till skada för personen som blir drabbad, eller så personen blåst, kännslokall o raktigenom elak!

Men dom som gör så här måste någonstans har väldigt dålig självkännsla o ett stort bekräftelsebehov.
Ta de stora comunityn som finns på nätet idag, hur lätt e det inte att skriva skit om ngn där o medvetet såra personen,
skriva om sånt som ingen annan ska veta! varför gör man så? Är man inte tillräckligt mogen att ta en konflikt öga mot öga med den person man inte tycker om så e man inte mogen heller för att ha intrenett.
Vad får personerna som gör så här ut av att göra så? får dom en kick, känner dom sig lite större som människor, handlar det om makt? Ne jag kommer inte på ngt faktiskt, e det ngn som vet varför man gör så här?

För fan folk har ju tagit livet av sig pga av detta, e det verkligen värt att såra ngn så mkt o förstöra för en annan person som inte är som dig, som inte har de senaste inom modet, som kommer från en annan bakgrund? är det ngt man vill ha på sitt samvete???? Jag hade inte velat det iaf..

Nu för tiden kan det ju vara vemsomhelst som gör detta, det e så smidigt, bara lite knapprande på datorn, sen ligger det ute på nätet för alltid om det inte plockas bort, SKRÄMMANDE!!!!


Tänk på att ett ord kan såra så oerhört mkt o förstöra ett helt liv för en människa.

skulle jag bli utsatt för detta ngngång av ngn, det spelar ingen roll vem det är, om personen bara skulle skriva ngt i personens ögon inte är ngt alls, så skulle jag anmäla det. det går under förtal, trakaserier!

Så om du e utsatt för detta vidriga så ANMÄL!


WHAT GOES AROUND COMES AROUND

man kan inte älska alla, men respekt är ngt man borde visa alla!

Kommentarer
Postat av: mirandra

Jag håller med dig, det är hemskt.

jag har varit utsatt för detta och det gjorde så ont, gick så långt att jag fick flytta från staden.

2009-01-22 @ 04:16:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0