Landet

Gick upp tidigt imorse, vakande av ett sms från Hanna vid 09.30 o för mig e det tidigt!
Vi skulle åka till pappa som bor på landet i dag o hjälpa han att plantera lite tullpaner.
först åkte vi till Hanna o hämtade hennes stero som han sulle få, O vad han blev glad, man såg verkligen hur lycklig han blev över denna gamla stereon, Pappa lever ensam på landet o e ingen människa som har brytt sig om tekniska prylar, utan det har alltid varit jakt o hundar som har varit hans grej. Han hör illa som attans åxå, så när stereon va ikopplad så va det hög musik o då menar jag HÖG musik, Mama mia skivan va det som spelades som han fått av min faster.
sen bjöd han på mat, det blev potatis, rådjursfile o sås, faan va gott det va, han e en hejare på att laga mat, särskillt duktig e han på att göra såser.

Malin dök förbi åxå, det va roligt att se henne,ser henne inte så ofta, Hon hade inhandlat ett par smarta jeans som va som tajts i midjan men som såg ut som ett par tajta jeans, sådana ska jag köpa, älskar softa kläder!
Vi satt o tjatade lite medans pappa somnade i sin fårtölj.
Malin masserade mina axlar, tack för det! Hon e grymt duktig på att massera, har en massa knutar som gör ont på höger sida, dags för en riktig massage snart.

Det va faktiskt skönt att komma ut på landet o andas frisk luft, jag e en typisktstadsmänniska o håller mig helst i stan, men idag uppskattade jag att va på landet.

Snart mina vänner e våren på G, På en av pappas buskar eller om det e ett träd så hade det börjat att komma knoppar, så våren måste ju va på G då ju, underbart!

Nu e jag hemma super trött. håller på att tvätta, har alltid så förbannat mkt tvätt, kan vara för att jag tvättar Marcus tvätt åxå.
För er som inte vet så e Marcus en av mina närmsta vänner o bara bara min vän, vi bor tillsammans i en stor 5a, o det går kanon, Men tjafs om småsaker blir det ju såklart, Vi e mer som syskon, så antar att det kallas syskon kärlek.

Ikväll kommer Sara förbi o ska se på körslaget med mig, ska bli trevligt, blir nog ett glas vin åxå eller en öl.

Hör säkert av mig senare ikväll.

Ha en fortsatt skön dag vad ni än gör!
Och glöm inte att skänka ngn ett leende, det gör så mkt o det e gratis.

kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0