jag är jag.

just så är det o det tänker jag inte ändra på!
Jag vill alla väl, förmodligen för väl så det lätt kan bli fel.
Men jag är sådan som person o det e omöjligt att ändra på...
Jag är ingen elak människa överhuvudtaget, kanske en aningens klumpig, men sån e jag.

Jag vet inte vilket ben jag ska stå på faktiskt, jag vet vem jag är, men allt som oftast så blir allt så fel.
är jag otydlig i mitt sätt att utrycka mig? jag tror faktiskt inte det.
visst när jag bryr mig om ngn så kan det lätt bli för mkt, men bättre det än att inte bry sig alls tycker jag.
Jag försöker ta hänsyn o få folk omkring mig att trivas.

Men varför blir allt jag gör så fel hela tiden?
visst jag är naiv o tror gott om allt o alla, vilket absolut inte är en bra egenskap.
jag kan krångla till saker ordentligt emellanåt.
Tror inte att jag är den lättaste personen att förstå sig på. jag är väldigt öppen, många har sagt att jag är som en öppen bok, men e jag det? NEJ!
Jag har mina åsikter om saker o ting o ger mig inte helt enkelt även om det verkar som så, jag håller med oftast för att slippa diskutioner som inte leder ngnstans, men jag har mina tankar o funderingar iaf.

Lik väl som jag är för snäll så kan jag åxå vända o va fruktandsvärt elak, men det tar väldigt lång tid innan gränsen är nådd. Jag hade en gång en kille som sa: Jenny du är världens goaste o snällaste tjej, har aldrig träffat ngn så snäll o omtänksam som dig, MEN när du väl blir arg så skrämmer du mig.

Det kan mkt väl ligga ngt i det han sa. jag blir så arg så jag ser svart, men det händer mkt mkt sällan, sist ja va så arg va faktiskt på honom, innan dess så hade jag inte varit ordentligt arg på säkert 2 år. visst tjurskalle kan jag vara, men inte så jag exploderar. Jag har alltid haft en jävla humör o inte alltid varit snäll mot folk i min omgivining, jag har rent ut sagt varit för djävlig, men det va då i min ungdom, varför? jo osäkerhet, rädd för att inte räcka till, duga till som person.

Idag vet jag vem jag är o vart jag står o e en helt annan människa än då, o tur är väll att man växer upp.
Men har fortfarande kännslan att inte räcka till, att jag inte duger som jag är, varför vet jag inte,den känslan är väldigt jobbig att ha, kan vara att jag inte litar på folk eller att jag litar för mkt på folk, ngt jag kanske är en fråga jag måste ta tag i och reda ut.
Men tiden som varit o allt man råkat ut för har gjort mig sjukt stark som människa, kanske låter motsägelsefullt då jag precis kommit ur en sjukt jobbig depression, men så e det.

Ngt jag inte tål är att bli orättvist behandlad, inte veta varför, måste alltid veta varför!
hatar att gå i ovishet.

ngt jag lärt mig väldigt nydligen som jag vetat om innan men som jag tagit lärdom av är att det finns alltid 2 versioner på sanningen o man ska alltid höra båda versionerna innan man väljer sida, om man nu måste välja sida.

Visst har jag snackat skit om folk, både nära o icke nära personer, men vem har inte snackat skit?
Men skitsnack behöver faktiskt inte betyda att man tycker så alltid, det kan va just för stunden som en person stör en, o man måste vädra det.
jag vet många ggr då min närmsta vän gått mig på nerverna, då har jag sagt det till ngn annan, typ fan va hon gör dittan o dattan, o e säker på att hon gjort likadant, men vi känner varandra välidgt väl o vet om att det blir så ibland.
Men jag kan åxå säga dessa saker till henne o har gjort det åxå o vise versa.

skitsnack kan tas till olika nivårer tycker jag.
man kan snacka löst skitsnack om typ den har gjort si o så
fan va hon stör mig pga dittan o dattan

men sen kommer skitsnacket som blir personligt o kränkande o det imin mening är det värsta.
när man går på personangrepp o angriper den andras svaga sidor.

nu är det dags för att sova.

Älskar er alla som står mig varmt om hjärtat, restan av er kan kvitta.

ta hand om varandra, livet är för kort för att slösa bort på småsaker, det finns värre saker att slösa tiden på,
som att ge varandra ett leende, ett uppmuntrande ord. bli fadder åt ngt barn, ta hand om en hemlös katt eller hund.
värna om allt levande (ej getingar)

Hade jag bott på landet så hade jag garanterat haft ett djurhem åt alla dessa djur som far illa. men nu gör jag inte det, bor mitt i stan, men som jag sagt i tidigare blogg så har jag nu bestämt mig för att ta hand om en katt från ett katthem.
katter är underskattade djur, hundar har hög status medans katter knappt har ngn status alls, det är synd, för dom e så jäkla underbara, o det går faktiskt i viss mån att uppfostra dom.

Mamma, pappa, övrig släkt, sara med andra nära kompisar, jag älskar er mest av allt!
nu svamlar jag bara, så godnatt.

over and out.

Whatever you hide from others, you will also hide from yourself. And whatever you hide from yourself can control you without your being aware of it.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0