självömkan, egoism, tack till er som funnits och finns där!

Jag har börjat uppmräksamma att folk är gnälliga o självömkande. Jag är åxå det, o det e en egenskap jag inte gillar.
Men folk som gnäller för inget irriterar mig, som tycker synd om sig själva , som tror att alla ska tycka synd om henne/honom. Fattar de inte att folk faktiskt inte alltid hinner med det, att man har ett eget liv?

vem fan kom o tyckte synd om mig eller hjälpte mig när jag mådde som sämst?
då jag hade ångerst, panik attaker o en sjukt jobbig depression??
Inte en jävlel, för alla va så självupptagna, Men jag begärde inte heller att ngn skulle komma o tycka synd om mig, men hade varit trevligt om det va ngn som gjorde självman, ja krusar inte folk.
Men vem fan kom då? ingen, jag va nära att hoppa flera ggr från balkongen, jag sa även detta, men vem brydde sig?
jag kan idag räkna upp på en hand vem som verkligen e mina kompisar som verkligen va där för mig.
O resultatet är väldigt förvånande, de som jag minst trodde brydde sig, va faktiskt dom som brydde sig,

men sanningen e tyvärr den att folk bryr sig mindre om andra o blir mer o mer självupptagna, ja skyller på samhället, all stress o alla måste. Man borde ibland stanna upp ett tag o bry sig om andra, men gör man det inte genuint så kan det kvitta.

va jag menar e, jag gick verkligen igenom ett rent helvete under 1 år med mina depressioner o ångerst, det finns fler med mig o de som har det värre, men det va ta mig fan ett rent helvete. O det va inte många som tog det på allvar, som inte hade tid, som hellre va med pojkvänner, va ute o söp osv. Jag klanderar ingen, absolut inte, men jag STÖR  mig som fan på det.När man idag mår mkt mkt bättre o de som kanske inte brydde sig så mkt råkar ut för ngt som gör att dom inte mår bra, så tar dom förgivet att man ska finnas där, släppa allt.
Det hade jag mer än gärna gjort, men bara för dom som faktiskt brydde sig om mig, som inte va så satans självupptagna.

Jag vet att jag kanske e löjlig, men ge o ta! jag ger precis lika mkt tbx som jag får, men oftast så ger jag mer fast personen inte gjort ett skit för att finnas där för mig, ska jag bli hämdlysten o göra likadant? elle ska jag se förbi det, o finnas där?

Jag borde ju inte sjunka till den nivån, men varför ska man bry sig om ngn som inte brytt sig om en annan när man som mest behövde det?

Så jag väljer att bry min om dom som funnits för mig,hur jobbig jag än varit, hur påfrestande jag än har varit så har dom inte gett upp hoppet o faktiskt stannat kvar o hjälpt mig tbx igen till ett gladere liv.
resten får klara sig själva.

tack för ni har funnits där.
Hanna
Marcus
Peter
Simon
Andreas
Marianne
Jimmie
Madde som alltid funnits där fast hon haft det tufft som fan själv.
mina föräldrar såklart.


o på sista tiden
Jennie, du e toppen.

ni är bäst o ni betyder så mkt för mig. utan er hade jag inte mått bra idag.

WITH LOVE

Kommentarer
Postat av: Jennie

En liten tår kom det minsann! Nästan...Va glad jag blir av att höra det, kramen på dig!!

2009-02-09 @ 16:24:38
URL: http://midothal.blogg.se/
Postat av: jenny

såklart, jag skriver ju vad ja tycker o tänker här ju, o du vet att jag menar det. Bloggar e la till för att man ska kunna skriva hur man känner o tycker utan att ngn ska ta illa up. det e ju som en dagbok för allmänheten. du e toppen =)

2009-02-09 @ 17:00:10
URL: http://lovfallan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ville att du skulle veta att du vart en enorm hjälp för mig att du lyssnat. kram

2009-02-09 @ 17:59:34
Postat av: Anonym

Hej vännen får be om ursäkt att ja inte har funnits vid din sida när du har mått som sämst!! förlåt gumman..

har nog inte insett hur piss du har mått eller hur illa det har varit.. men vi har kännt varandra längst av alla namn som du skrev upp på bloggen. mitt namn var inte med blev lite ledsen.. men vi vet vad vi har varandra ändå!! tack för att du finns och du kommer att fixa detta!!

2009-02-10 @ 13:07:19
Postat av: madde

Det e alltid positivt att höra att man har gjort ngt bra.. Men samtidigt gör man ju allt för att få tillbaka en dag,eller har redan fått kanske.. Ett liv är ingen dans på rosor.. O det kommer alla att få uppleva någongång.. O då e det skönt att det finns en trygg hand eller röst.. Man behöver inte prata lång tid. Bara veta att det finns en röst jag känner igen..Som faktiskt svarade när jag ringde, eller ringde upp när den såg att jag hade ringt..Bara detta kan hjälpa en på vägen mot ett bättre mål.. Tack själv för all hjälp..

2009-02-10 @ 20:14:32
Postat av: lydia

De kompisar som inte finns för en när man mår dåligt, som inte fattar det fast man förklarar är inga kompisar i min mening. gör dig av med dom o behåll dom som fanns där. det skulle jag har gjort.



stå på dig tjejen.

2009-02-10 @ 22:09:52
Postat av: jenny

tack för era komentarer.

det jag skrivit här i detta inlägg är så jag känner o det kommer direkt från hjärtat.

ibland måste man stanna upp o bry sig om sina med mäniskor o inte bara se till sig själv, eller till sina problem, det e ju så att bryr man sig så får man tbx det sen när man själv behöver en hjälpande hand. o som madde skrev, man behöver inte ens säga ngt, bara visa för personen att man finns o verkligen lyssnar o förstår o tar det på allvar.



de ja tackat imin detta inlägg är de personer som faktiskt verkligen till 100 brytt sig om mig o som skulle kunna släppa allt för att få mig att må bra.

jag uppskattar det fruktandsvärt.

2009-02-10 @ 22:23:54
URL: http://lovfallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0