sätter poäng på delfinal 1 i melodifestivalen poäng 1-10

Sätter här mina betyg o mina komentarer om vad ja diggar låtarna o artieterna, ja e absolut inte duktig på detta då ja e totalt tondöv, men jag vet iaf vad som faller mig i smaken, sen om dom slår i europa eller inte e en annan 5a.
alla tycker olika o tur e la det, smaken e som baken.
fast ja tror inte ngn orkar läsa detta, men har inget bättre för mig just nu!

1 - Tipp topp med Lina Söderqvist
- ser ut som en häxa men en ganska cool stil ändå, låten e okej, lite rockinspererad, men inget go i den, enformig o kass text. inte min smak. poäng 3


2- Welcome to my life med Jonatan Fagerlund - Killen e från jönköpimg, då måste han vara bra, han ser ju iaf helt okej ut, men höft vikningarna kan han skippa, vill gärna säga att låten e bra o att hans röst verkligen når fram, men tyvärr, låten e kass, mesig, rösten e helt okej men lite för tyst om man säger så, inget klös i rösten.synd tycker jag poäng 2

3-Mitt hjärta är fullt av ljus med Shirley Clamp-
knallblå klänning har hon så hon syns iaf, den klär henne.
hennes röst e underbar, låten e en depplåt men måste erkänna att den e bra, gillar texten. Man ser skillnad på henne de andra 2 ovan att hon har en jäkla vana att stå i rampljuset, men vore ju konstigt annars. Lite falska toner tror jag att jag hör, men hör aldrig sådant så kan mkt väl ha fel.
Poäng - 6

4- Jag tror på oss med Scotts - Här va det lite mer ös, trots att det e dansband, snygga kläder har dom, o sångaren e ganska snygg, låten e svänig o kommer säkert att spelas på schlagerdansgolvet på krogen. Texten e enformig, an inte komentar ngt mera än att man faktiskt gungar med i låten, men i melodifestovalen o om den slår i Europa, så tror jag NEJ men man vet aldrig.
poäng- 5

5-Your my world med Emilia- Skoj att emilia ställer upp, det va längesen man hörde ngt från henne.
Oj närbild på ansitet, helvete va smink hon har, för mkt. låten låter lite som blues eller ngt sådant.
tråkig låt, faktiskt skit kass. synd tycker jag.
poäng - 2

6- stay the night med Alcazar- Coola kläder mkt disco över kläderna, Andreas kan fan sjunga han hörs, tjejerna bara duar ju lite, det ju han som står i centrum o gör hela gruppen, men dom sjunger bra alla.
låten e helt okej, typiskt alxazar låt som man diggar med i fast man inte skulle kanske sätta på den på stereon.
dom bjuder ju iaf på lite mer show än de andra gjort hitills. dock lite tjatig text, men det kan man ha överseende med med tanke på kvällens startfällt.
poäng - 6

7- snälla snälla - Caroline af ugglas - Vet inte om jag gillar henne eller inte, hon e ju lagom flummig iaf, men det e coolt hon utviker sig från mängden. Men har aldrig gillar hennes låtar eller sättet hon sjunger på, men hon e säkert duktig om man gillar den typen av musik. HAHA mintgröna stövlar, vit kort klänning, hon går in för låten som fan, hon menar det hon sjunger, underbar röst faktist o det förvånar mig, den e klar o skön att lyssna till, låten e faktiskt BRA, Hon får mig att faktiskt lyssna på hela låten o på vad hon sjunger. Jag måste ändra min åsikt om henne som ja skrev innan, hon e grym! Hon e sig själv, speciell men att hon faktiskt kunde sjunga förvånar mig! helt klart hitills. MEE LIKE A LOT!

poäng - 9 disconntect me med Marie Sernholt - Schyssta kläder måste jag säga, bra show. Att hon kan sjunga vet man ju redan, låten e helt okej, men inte min stil, men blir nog poppis sen när man lyssnat in sig på den. Låter lite som hon Elena Pafsltsä' hur det nu stavas hon som sjöng opa opa, fast inte den låten. Hon har iaf grymt vältränade ben, det ska ja me ha, eller önskar det iaf :P

Ja det va va jag tyckte.

see ya






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0