mamma 60 år, beslut fattade

Vaknade o va skit dålig, så låg i sängen till 15.30.
Va tvungen att ta mig upp för att fira mammas födelsedag, tur att hon bor 2 min från mig.
Gick först o köpte en present i blomsteraffären över gatan, det va jobbigt att bara gå dit,
köpte en ljusstake skit fin va den o 2 trisslotter från mig o Marcus.
Hon blev glad mammsen o van 25 kr på ena lotten.
Mammas vän Anki kom o hälsade på, mamma bjöd på smörgåstårta.
Sen kom det lite andra kompisar till mamma. Marcus kom åxå.
det va trevligt o mammsen va nöjd, trots att det inte blev som planerat för jag e sjuk.

Har idag fattat en del beslut som jag e nöjd över.
Jag har bestämt mig för att säga upp denna lägenheten jag bor i och flytta tbx till min gamla 2a
som min vän sara bor i. har funderat på detta ett tag, har varit orolig för att sara skulle bli lessen.
Men hon tog det bra och förstod mig. så det var ju skönt.
Sen berättade jag det för min mya rummskamrat som skulle ta efter marcus sida av lägenheten.
stackarn har precis flyttat in, så tror inte han tog det riktigt så bra.
Men jag kan inte bo kvar för att vara snäll, jag kan inte bo mef ngn kompis som inte e marcus, marcus o jag har lixom växt samman o kan varandra utan o innan till, behöver inte säga hur jag mår, behöver inte säga ngt alls till han eller tvärtom vi ser det på varandra. Men jag orkar inte börja om att lära mig bo med en ny igen.

Känner att jag mår nog bäst att bo ensam, sköta mig själv, göra som jag vill.
med tanke på allt som varit, på hur jag har mått så e detta det bästa.
måste se till mig själv för engångsskull, vad jag mår bäst av.
måste slå mig till ro nu o faktiskt se till mig själv o mina behov.
man står sig själv närmst sägs det ju o det e åxå sant.

Jag e nog inte lätt att bo med som kompis, om man inte verkligen känner mig.
jag e väldigt ombytlig, ena dagen vill jag ha katt andra inte. men det e drömmar som kommer o går
o man ska inte lyssna för mkt på allt som jag säger o planerar när det gäller sånt.
jag har min integritet som e stor, jag är väldigt känslig av mig o tar åt mig lätt av komentarer,
vissa kan komentera o ha sarkastisk humor men inte alla, Marcus o jag har bla en ganska rå
humor om varandra o e bra på att va "elaka" mot varandra, men det funkar inte med alla.
han e en av de få som ja inte blir sårad av för jag vet att han inte menar det.
Men när jag känner mig trängd eller sårad så blir ja sur, lessen o allt det där,
men visar inte att jag blir ledsen, det har jag aldrig gjort, har inte gråtit framför många,
sara som ja känt i säkert 17 år har nog bara sett mig gråta vid 2 tillfällen.
vill inte visa att jag e ledsen, vill inte besvära,
så ist så bygger ja upp en mur o kan upfattas som kall, nonchalant.
Men det e jag inte, det e bara mitt sätt att försvara mig själv.

jag e född i kräftans tecken
o jag stämmer in nästan på allt som står skrivet om kräftan.
läs o se själva. det som verkligen e jag e understruket.

Den typiska Kräftan är känslig, intuitiv och ömhjärtad - reserverad och avvaktande. Liksom de övriga vattentecknen är hon emotionell och sårbar till sin natur och upplever ofta en rädsla och osäkerhet inför att inte duga, att inte räcka till, varför Kräftan är starkt beroende av andras stöd och uppmuntran.
Osäkerheten och det stora trygghetsbehovet resulterar inte sällan i att hon blir osjälvständig och beroende av sina närmaste. Hemmet och familjen betyder mycket. Kräftan är i regel släktkär och angelägen om att hålla sina rötter vid liv.
Man brukar säga att Kräftan är barnet och föräldern i en och samma person.
Här finns ett stort behov av att känna stöd och trygghet samtidigt som Kräftan själv gärna tar omhand. God inlevelseförmåga i andra människors livsbetingelser är kännetecknande, liksom en varm och omtänksam läggning.
Kräftan är pysslig, omhändertagande och mån om att man ska hålla ihop.
Behovet av att känna stöd och trygghet tar sig ofta uttryck i en tendens att klamra sig fast vid det historiska, det förflutna, till exempel barndomsminnen, gamla ägodelar och tonårsförälskelser. Denna romantiker är känd för att ha ett påfallande bra minne samt samlarintresse av något slag.
Karaktäristiskt för tecknet är även konstnärliga anlag, liksom intresse för kokkonsten.
I grund och botten är Kräftan mjuk och påverkbar men känsligheten och sårbarheten resulterar i att hon ibland sluter sig
inom sitt skal, vilket kan göra det svårt för omgivningen att komma denna försynta natur riktigt inpå livet. Trots reservation och blyghet drömmer Kräftan om en plats i rampljuset - att bli omtyckt och uppmärksammad.
Med Månen som härskare blir Kräftan intuitiv, lyhörd och fantasifull och har en fenomenal förmåga att avläsa stämningar och känslolägen i omgivningen. Mottagligheten och lyhördheten resulterar emellertid i att sinnesstämningarna växlar snabbt.
Kräftan är en aning överkänslig och har en benägenhet att oroa sig och ängslas, med påföljd att hon är tämligen lättpåverkad och känslig för kritik. Att känna närhet, stöd och trygghet är livsnödvändigt för en Kräfta.
Eftersom denna yin-natur är en omtänksam person, som sätter känslorna i centrum, söker sig Kräftan vanligen till något människovårdande yrke, alternativt något kreativt verksamhetsområde där fantasin och skaparkraften kan komma till användning.
Fysiskt associeras tecknet med mage, bröst och livmoder

det som jag strukit under stämmer så jäkla bra in på mig o det e sådan jag är.

Men så ser jag iaf framemot att flytta tbx till min gammla 2a, måste bara måla om så kommer jag att trivas igen.
Jag kommer att sakna att träffa marcus varje dag, men vår vänskap kommer ju att bestå :D

dags för lite drömmar nu.

puss på er

K tänker på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0