kryssning 30 Januari va grymt skoj

Bussen gick kl 10 från stationen, så sara o jag tog en promenad ner dit gick in på saluhallen o köpte varsinn sallad, båda 2 va grymt hungriga. sen gick vi till pressbyrån o köpte lite kaffe o bakfylletabletter.
På bussen från jkpg va vi bara 3 st som åkte, Men i Linköping o Norrköping hoppade det på massor av folk, som en del av dom skulle bli trevligt resesällskap på båten. Resan upp gick bra, den va lååång o trisst.



Väl i sthlm så va det puben som gällde i väntan på att båten skulle gå.
Vår trevliga resekamrat från jkpg bjöd mig o sara på varsinn öl, tack för det =)

resesällskap från jkpg.
      

Vi började även småsnacka med de som hoppade på bussen i Norrköping, jag tror iaf att det va där dom hoppade på.
Det va ett trevligt gäng me killar.

   

Sen tickade klockan på, så det va dags för mig o sara att gå o hämta ut biljetterna.
Vi kom in på båten på första insläppet kl 16.30, så vi gick direkt till baren o beställde öl
iväntan på att få komma in till vår hytt. Lite senare kom även några från bussen o gjorde oss sällskap.



Innan vi gick in i hytten träffade ja Snigel Göran som vi bestämt, det va sååå skoj att träffa han, men han tyvärr inte ses så mkt då han va där på konferans i jobbet.

Väl i hytten o efter att vi shopat det som skulle shoppas på taxfreen satte vi igång o började dricka lite o göra oss i ordning. Hytten låg förövrigt längst ner i båten på plan 2. ingen höjdare faktiskt. men det fick ju gå helt klart.

så här blev resultatet.



    

Sen va det dags för att gå ut o röka o lite förfest.



     


  




Det blev en del alkohol intag på förfesten, kanske lite för mkt, men skoj var det iaf.
kl 23.00 mötte ja upp Göran nere vid baren som vi bestämt, men sågs bara en snabb stund.
men bättre det än inget.



Sen var det dags att dansa loss lite o ha skoj, ölen o drinkarna flödade.
men skoj hade jag som fasen iaf. 


                       
söta e vi tillsammans, trots att vi ser jäkligt fulla ut.





Kvällen fortsatte o va så skoj, men för en person tog kvällen slut lite tidigare än väntat.
Kim o jag såg sara komma  hoppandes o i smärtor, hon sa att hon hakat inne på damtoaletten.
Så vi fick i princip bära ner henne til hytten där hon somnade.

Jag fortsatte att festa fram till småtimmarna med Kim. vad som hände i detaj e inget ja tänker ta här, men Jag hade mkt skoj iaf o vet att han hade det åxå, Framåt tidig morgon orkade vi inte mera, så Gentleman som han var, följde han mig till min hyttdörr o kramande mig godnatt =)

Jag somnade på en gång.

På moronen vaknade jag o mådde sjukt illa, BAKIS SOM FAN. låg i sängen o skakde, efter ett tag gick det inte mer så ja flög in på toaletten, sen mådde jag bättre.
Sara låg i sängen med enorma smärtor i sin fot. Så jag sprang till sjuksystern o bad henne kolla på saras fot, vilket hon gjorde med, hon misstänkte att sara brytit foten rejält. Så min underbaraste vän fick massa smärtstillande o lindad fot med ordination att ligga i sängen resten av dagen tills vi var framme i sthlm.


saras fot                                 bakis som fan
     



Själv sprang ja mellan hytten o allt annat runt omkring.
Hade lite ångerst när jag först klev upp o skulle köpa frukost, hade ju inte så mkt minne om vilka ja pratat med kvällen innan o vad jag sagt.

Ringde Kim o vi möttes upp vid receptionen, så vi umgicks resten av dagen genom att inte göra ngt speciellt satt o titta på folk, snackade lite, gick lite, va ute på däck det va skönt som fasen, solen sken, fin utsikt brevid en underbar kille =)












Båten närmade sig land så Kim o jag kramades lite o sa hej då. =(

Han klev av båten medans jag o sara va tvungna att vänta till sist för att få rullstolserskott ut av personal på båten.

Det va mkt snälla människor kvar på bäten, en snubbe va så snäll så han ringde sjukhuset åt Sara i sthlm för o se om hon inte kunde få komma dit. Men Hon valde att hon ville hem o gå på ryhov sjukhuset hemma ist.


Sara kunde ju inte åka bussen hem så jag fixade skjuts av Lena som fick låna min Hannis bil, så hon o hennes dotter åkte från jkpg upp till sthlm för att hämta oss. så snälla. Vi fick vänta ett tag på skjuts så fick sitta i vänthallen o vänta.

Det va en grymt snäll o trevlig ordningsvakt där som hjälpte oss mkt, tack så mkt till sthlms coolaste kvinnliga ordningsvakt!




När skjutsen väl kom gick hemresan smidigt, vi stannade på Mc donalds o åt, det va såå gott, hade inte ätit på hela dagen så va super hungrig.  vi åkte hem fort på ca 3 timmar med 2 stopp så bilen rullade fortare än vad den fick =)
Väl i jkpg va det direkt upp till akuten, vi trodde vi skulle få vänta lääänge, men det gick kanonfort, saras fot va bruten på flera ställen, så hon blev inlagd på sjukhuset för en ev operation, men det visade sig idag att det inte behövdes utan att hon får gips, vilken lättnad, Jag beundrar henne för att hon härdat ut smärtan, det kan inte varit enkelt att bryta foten på en kryssning för det va halt på golvet, sen ta sig hem 30 mil för att sen bli inlagd. men skönt att det finns hjälp iaf.

Så allt ordnade sig tillslut.

Men på det stora hela utan olyckan så hade vi det båda 2 så jäkla skoj, skiver inte ner allt som hände här då jag måste hålla ngt för mig själv ;)

Men va konstigt att man kan tvärfastna så för en människa man inte känner, har hänt mig 2 ggr innan åxå, trodde inte det skulle hända igen, men de andra 2 gångerna va nog lite smidigare än va denna gången var/är, dom fick jag ju o inledde förhållanden med, men denna gången verkar det inte gå, men skam den som ger sig =)

puss på er där ute.

om ngn från kryssningen läser detta o vill ha kort, har inte lagt ut hälften av korten så får ni adda mig på min msn.

[email protected]


Kommentarer
Postat av: Malin

hej hej (skrattar) vilken kuligbåtresa ni hade, ni träffade min man Andreas o hans jobbiga lillebror Fredrik eller FreddePlutt som jag fördrar att kalla honnom.. När Adde sa att det fanns bilder dokumenterat på resan var jag ju bara tvungen o kolla =) Hoppas att din vän mår bättre, vilken satans otur! Ha det finast. :D



Malin

2009-02-03 @ 08:18:20
Postat av: jenny

hej Malin, ja det va en jäkla båresa, men det va skoj som tusan. hehe. ja vi mötte dom på bussen men pratade inte förrens vi kom fram =)

Min vän blev inlagd när vi kom hem, hon kom hem i går, med foten gipsad, stackaren.

nästa gång e det la din tur o åka =)

ha det bra =)

2009-02-03 @ 15:46:11
URL: http://lovfallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0