Djurensvänner i jkpg ska ev stängas ner - ingen gör ngt - SKANDAL!





VAKNA FÖR FASEN!
Slösurfade mitt  i natten för jag inte kan sova. o kollade in jönköpings sidan www.jnytt .se
o såg detta    http://www.jnytt.se/nyhet/21642/djurens-vanner-hotas-av-nedlaggning

Där står detta -

Djurens Vänner hotas av nedläggning Organisationen Djurens Vänner i Jönköping hotas av nedläggning. I nuläget har man skulder till Djursjukhuset och endast 200 kronor att röra sig med.
- Så som det ser ut nu så klarar vi inte oss, säger Kim Aronsson.

Djurens Vänner har under en längre tid fångat och tagit hand om vilda katter och djur. Men nu ser det ut som att organisationen kommer att gå i graven. Något engagemang verkar inte finnas och man har skulder på omkring 30 000 kronor till Djursjukhuset.
- Just nu har vi endast 200 kronor att köpa kattsand och katmatt för. Det räcker ju inte till 35 katter, säger Kim Aronsson. Jag har ingen aning om hur vi ska kunna lösa det här. Vi har fått lite hjälp från riksorganisationen, men pengarna går oavkortat till räkningarna till Djursjukhuset. Men pengarna har inte kommit in än.

Insamlingsbössorna står tomma
Djurorganisationen har försökt få folk att skänka pengar i djuraffärer, men insamlingsbössorna står oftast tomma.
Man har tagit han om vildkatter som rör sig på Dalvik, A6 och Gränna, men resurserna finns inte längre.
- Jag tycker det är synd. Det finns väldigt många ovårdade djur och jättemycket vildkatter i kommunen. Dessutom är det många hundar som far illa, men vi kan inte hjälpa mer. Vi kan hyra ut fällor till folk, men för vår del är det tvärstopp, säger Aronsson.

Tvingas frysa verksamheten
Ett årsmöte ska hållas den 29 mars, men så som det ser ut nu så tvingas man att frysa sin verksamhet.
- Vi har ansökt hos fritidsförvaltningen, men fått avslag. Kommunen har varit väldigt tillmötesgående, men så som det ser ut nu så måste vi frysa allting och få djuren utadopterade.
- Sen vore det bra om medlemmarna kan skicka in sin medlemsavgift innan årsmötet. Dessutom har de rösträtt om de kommer, säger Kim Aronsson.


Detta får ju inte hända, vad e det med oss från jönköping? E det verkligen så som myten säger att vi e så snåla?
tydligen så e vi det, detta e ju ett bevis på det! Ingen har lagt ngt i deras insammlingsbörser som finns lite varstans,
SKANDAL - SKÄMS PÅ OSS SNÅLA SMÅLÄNNINGAR! Eller e det så att vi inte e djuvänner? eller e vi bara nonchalanta?
Jag skäms ju för fan! E faktiskt glad att jag inte e äkta smålänning tack mamma o pappa för det!

Vad kommer att hända med alla dessa djur som inte kan försvara sig eller har ngn talan om Djurensvänner lägger ner?
Djurensvänner e ju fan en av de bästa organisationer som finns.

Vi måste reagera nu.

Jag mailade han som skrivit artiklen o frågade varför han inte satt ut ngt telenr till organisationen så folk som reagerar kan ringa dit o se vad dom kan göra, kanske ta ett djur o ge det ett tryggt o kärleksfullt hem, kanske donera pengar, kattsand/mat ja allt som behövs. inte fan ska la djuren få lida för människans dumhet?

jag ska imon ringa en vän till mig som e väldigt insatt i sådana här frågor. tror han varit odförande i djurensrätt i malmö.
jag ska fråga vad jag som vanlig fattig svensson kan göra för att hjälpa till.
ska även be han skriva ett blogg inlägg om detta på min blogg, om djur o va vi gör för att få det som tillfredställer oss genom att plåga djuren.

Nu har jag iaf bestämt mig att jag faktiskt ska börja med att bli vegitarian. hur mkt ja än kommer att va sugen på kött så får det vara så. detta gäller ju inte bara djurens vänner här i jkpg utan alla djur som far illa för oss egoistiska människor! kolla bara Jysk historien, för att vi ska få våra sköna täcken o sova gott under lite extra lyx så handplockar dom söta små fåglar levande , det e grymt, tänk så hade ngn större varelse handplockat vårt hår dragit o slitit för att dom ska få lite extra lyx i vardagen.

något måste göras o det är NU. kom igen nu o hjälp till så att djurensvänner kan få stanna kvar i jkpg o värna om våra djur som farit illa. hjälps alla åt så kostar det inte oss mkt, man får tbx så mkt, tex ta hand om en katt, rädda en katt från avlivining ge en katt ett bättre liv än vad den hade innan, så har du en trogen vän som aldrig sviker dig, som kommer att älska dig vilkorlöst livet ut!

tyck inte bara synd om dom o skaka på huvudet, det hjälper inte, AGERA E DET ÄNDA SOM HJÄLPER.

jag ska hjälpa, ska ni?

finns även en hjälporganisation som verkligen behöver hjälp med omplaceringa av katter då sist jag talade me Marita som har stället sa att dom hade för många katter. www.katthemmetkompis.se
kanontrevlig o verkligen att hon bryr som om sina katter.

detta e katter jag tagit från olika djurensvänner i sverige som vill bli omlacerade, e dom inte värda att få ett bra liv?


          

                                         

Jag glömmer aldrig den natten då han stoppade ner oss i den där mörka, kalla, hårda lådan, först trodde vi att det var en lek, Men när allt hade tystnat och bilen hade åkt iväg, förstod jag att ngt var fel. Ett tag undrade jag om det var slut. jag som knappt hade börjat mitt liv. På natten så frös jag och skrek. Vi var bara 8 veckor gammla när vi kom till sthlms katthem. jag och mina syskon var minst av alla, och räddast. men nu känner jag mig hoppfull och lite modigare.

katthemet i sthlm




Kommentarer
Postat av: Anonym

För jävligt att dom ska lägga ner.

bra skrivit. / Lena

2009-02-14 @ 20:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0